Пару тижнів тому я писала про риторичне запитання "Чи варто обмежувати зростання міст?". Судячи з новин більшість країн цього робити не збираються. А Америка наввипередки із Китаєм збираються створити "мега-метрополії" шляхом об'єднання в одну конурбацію декількох вже існуючих і досить великих міст.
США розглядають план об'єднання метрополій північного сходу - від Вашингтона до Бостона - через удосконалення транспортної, енергетичної, водної та телекоммунікаційної інфраструктури. Лідери федерального уряду, урядів штатів та місцевих рад зголосилися витратити 300 мільярдів долларів протягом наступних п'яти років для покращення сполучення між містами узбережжя, що має створити додаткові економічні можливості та нові робочі місця. Якщо це гігантське об'єднання станеться, то на карті США з'явиться метрополія із населенням у 44 мільйони, що вироблятиме майже п'яту частку ВВП країни.
Вас вражають масштаби? Тоді подивимось на схід. Китай розпочав не менш грандіозний проект по об'єднанню 9-ти міст-мільйонерів долини річки Перлинна, де "якорями" є міста Гуанжоу і Шенжен. В результаті з'явиться метрополія із населенням у 42 мільйони чоловік. Планується витратити 190 мільярдів долларів протягом наступних 6-ти років на 150 інфраструктурних проектів, які об'єднають транспортні системи, ринки праці, медичну, освітню та соціальну системи.
Маю тендітний такий прогноз - робота в Китаї піде швидше і злагодніше. Більшість проектів створюватимуть на "пустому місці", тоді як в США треба буде інтегрувати вже існуючі і досить розвинені системи.
Більш того, комуністичний капіталізм - ідеальна модель для "строек века". А якщо до цього ще додати національну скарбницю, із якої просто сипляться американські доллари держрезервів (на відміну від фантастичних показників держборгу США), то не виникає сумнівів в успішності китайського мега-проекту. Хоча під великим питанням залишаються аспекти стійкого розвитку китайської конурбації - чи захочуть її автори наслідувати прикладам "ідеальних" еко-міст майбутнього із нульовими викидами парникових газів, які вже будуються у Піднебесній.
Загалом глобалісти та урбаністи за останні пару років просто перевантажили медіа-ефір одним і тим же месседжем "21 століття - це століття міст". Успішність економіки держави та її конкурентоспроможність як ніколи залежать від міст та траєкторій їх розвитку.
Вам цікаво? Мені також.
Немає коментарів:
Дописати коментар