29 вересня 2010 р.

Brookings про роль кластерів

Минулого тижня Brookings опублікував новий аналітичний звіт про кластери (англійською) 'The Cluster Moment: Getting Real about the Economy', який я дуже рекомендую.

Взагалі у США останнім часом відбувається все більше дискусій навколо кластерів та їх можливостей у "перезарядці" виснаженої кризою економіки країни. Особливо важливими для відновлення економічного зростання вважаються регіональні інноваційні кластери (Regional Innovation Clusters - RICs), які розглядають як двигун розвитку того чи іншого штату та ідеальний інструмент для мобілізації наявного соціально-економічного потенціалу та переваг спеціалізації.

Я не буду переказувати всього змісту. Наведу лише дві ключові тези, які мені особливо сподобались і з якими я погоджуюсь на всі сто, особливо враховуючи мій практичний досвід:

1. Не намагайтесь створити кластери, підтримуйте вже існуючі
2. Приватний сектор має бути лідером всього процесу

Для України тема кластерів не нова, вона періодично випливає в економічних програмах уряду, регіональної та місцевої влади, а також у проектах, що фінансуються різноманітними організаціями, наприклад Проект економічного розвитку регіонів" Фонду ефективного управління. Розповіді про практичні результати цих ініціатив ще тільки попереду. Хоча одне можна сказати точно: наведені вище тези у нас поки що особливою популярністю не користуються...

Немає коментарів:

Дописати коментар