Останніми рокам центральні і місцеві уряди розвинених і не дуже країн світу впроваджують новітні технології для оптимізації процесів управління, документообігу та спілкування зі своїми роботодавцями, тобто нами, громадянами. Роль інтернету у цьому процесі важко переоцінити.
У розвинених країнах онлайн можна зробити більшість бюрократичних процедур - сплатити податки, подати різноманітні заявки, забронювати екзамен для отримання водійських прав, знайти сімейного лікаря, записати дитину у школу (інші речі можна вирішити за допомогою пошти і лише у виключних випадках треба особисто прийти на зустріч). У Британії наприклад всі ці речі можна зробити через єдиний урядовий портал - Direct.gov.uk.
Однак інтерактивне спілкування із громадянами залишалось поза технічних можливостей і старий добрий телефон та більш молода електронна пошта були основними каналами комунікацій. Однак технології що використовуються соціальними мережами типа Facebook або Twitter успішно можна використовувати і для більш приземлених господарських проблем - спілкування з приводу ремонту дороги біля вашого дому, оплати паркування, отримання консультації щодо створення або розширення вашого бізнесу та ін. Одним із найкращих прикладів "інклюзивного" спілкування з громадянами, як я нещодавно дізналася, є місто Сіетл (Вашингтон, США) із його розвиненою "електронною мерією", де відповіді на більшість ваших питань знаходяться на відстані кліка мишки.
Це не дивно, подумаєте ви, адже Сіетл - це батьківщина таких технологічних гігантів як Microsoft, Amazon, Boeing (цінувальники мережевих кав'ярень будуть раді дізнатися, що Starbucks теж народився тут, як і Tally's, який мені більше сподобався під час супер-відпустки у Сіетлі у не такому далекому 2006:-)) Кажуть що завдяки Microsoft у Сіетлі виросло ціле покоління нових просунутих "технарів". Певно вони і створюють попит, а в результаті і пропозицію інтерактивного спілкування між працівниками мерії, починаючи з мера, та громадянами. На міському порталі www.seattle.gov ви можете не лише вирішити свої побутові проблеми, але й почитати блог мера, що має також свою сторінку на Facebook та Twitter, поспілкуватися із прокурором міста, подивитись в ефірі засідання міськради, яка також присутня у соціальних мережах. Більш того та сайті існує окрема сторінка-директорія що дає вам змогу дізнатися про присутність різних департаментів, послуг та людей мерії у соціальних мережах. Інший сайт - www.growseattle.com - для бізнесменів, які можуть знайти тут всю необхідну інформацію про створення і розвиток бізнесу на різних його етапах (та про те, як зробити його більш "зеленим"). А якщо у них виникне питання, то на нього одразу ж і гарантовано дадуть відповідь, якщо набрати вказаний на даній сторінці номер.
Я написала про свої враження другу який мешкає у Сіетлі. Відповідь не забарилась, при чому із технічними деталями - Елдан просунутий громадянин і "юзер", оскільки працює у місцевій екологічній громадській організації. Він визнає, що Сіетл скоріше виключення а ніж правило навіть для США. Він до сих пір не може прийти до тями, що після його дзвінка до мерії дорогу біля його будинку поремонтували...на наступному тижні! І поділився ще декількома лінками на сайти, де можна знайти супер-розгорнуту статистичну базу із інформацією про місто та графство Кінг (де знаходиться Сіетл).
Ну що ж, залишається лише сподіватися, що колись, не у такому далекому майбутньому, мер мого рідного Києва буде на відстані кліка, і дороги будуть ремонтувати після мого одного і єдиного дзвінка.
Надія помирає останньою:-)
Немає коментарів:
Дописати коментар